søndag 6. desember 2009

Pia mi sin adventskalender


Denne adventskalenderen tilhører Pia mi.
Hun har hatt den fra hun var ett år, og det er nå altså attende gangen den er i bruk. :-)
Selv om hun er voksen og faktisk (nesten) flytta hjemmefra, har hun fremdeles lyst til å ha adventskalender som "ho mamma" har laga. Koselig! :D
Rart med slike tradisjoner; det er med like stor glede og forventning man møter adventstida hvert år. Selv om barna blir voksne og ikke lenger tror på nissen akkurat, så er det den gode følelsen av spenning, forventning, kos og trygghet som gjør dette til en sånn fantastisk tid.








Kalenderen er laget slik; På det røde bakgrunnsstoffet har jeg applikert på himmel, snø og et tre av filt. Grantrærne er malt på, og det er stjernene på himmelen også. Klærne til nissebarna + haren som titter fram bak trerota er av filt. Ansiktene til nissebarna, snømannen, månen og ei snelykt (som på bildet her er bak noen av pakkene) er lagd av treknapper. Jeg malte ansiktene på knappene. Håret er av garn og luene av rød, tubestrikk. Jeg sydde små ringer fast, for eksempel i hendene til nissebarna, og i ringene har jeg festet små gardinklips. Da slipper jeg å knyte fast pakkene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar