lørdag 26. desember 2009

Jul

"Jul, jul, strålande jul..."
Ja, endelig ble det jul :-) , og godt er det.
Jeg er nok av dem som stresser litt for mye i hverdagen, alltid noe som skulle eller burde vært gjort.
Når det er jul, derimot, senker jeg skuldrene og tar livet med ro. Jeg koser meg med julehefter, strikketøy eller annet handarbeide, ei god bok og en god kopp kaffe, eller et glass rødvin...
Herlig.
Jeg gleder meg over at også barna mine - som er i slutten av tenårene - gleder seg og koser seg i jula. Likeså Min kjære.
Vi hygger oss sammen, alle fire, enten med en god film (som jeg som oftest sovner til...) eller ved å spille spill.
Denne jula har vi moret oss med å spille Pondus-spillet som Gutten min fikk i gave. Morsomt og underholdende, men muligens en fordel å ha litt kjennskap til Pondus i utgangspunktet...


Jeg må jo vise fram juletreet vårt, et flott tre av typen Norsk Edelgran som Gutten min og Min kjære kjøpte noen dager før jul. Etter at ungene ble nesten voksne, er det de som pleier å pynte treet. En blanding av nytt og gammelt, kjøpt og hjemmelaga pynt i skjønn forening. Etter at fjorårets tre velta (!) - uvisst av hvilken årsak - ble mengden av pynt desimert... Noe knustes, noe ble vannskadd. Det tar nok et år til eller to før vi er oppe i samme mengde pynt igjen :-)
Familien teller også tre katter, ei huskatt og to rasedyr av typen Ragdoll. De synes glitter og kuler er ganske festlig, så de benytter av og til anledningen til litt lek og moro, på glitterets bekostning... På bildet sitter huskatta vår, Cleo, og tar seg en liten vask, mens glitteret tydeligvis har vært utsatt for et og annet...

Jeg benytter anledningen - selv om det er andre juledag allerede - til å ønske alle som leser dette ei riktig God Jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar