onsdag 1. september 2010

Garnslanking

For kort tid siden heiv jeg meg med på et prosjekt; "Garnslanking" nærmere bestemt "Småslankerne" på Hobbyboden. Opprinnelig ment for dem som har mindre enn 10 kilo garn. Jeg antok at mitt garnlager var omtrent på 10 kilo, men etter å ha veid garn + et par-tre snart ferdige prosjekter, viste det seg at jeg har drøye 15 kilo garn! *gisp*
Ja, ja, det kunne vært mye værre :)...
De fleste av nøstene har gjennom tiden blitt anskaffet som en del av en større plan, der de skulle omformes til de lekreste kreasjoner - både store og små. Men så strakk ikke tiden helt til, eller jeg la bort nøstene - og glemte hva de egentlig var tiltenkt...
Men, pytt, sann - jeg får alltids brukt garnet til noe fint og nyttig. Det tar bare av og til litt lenger tid enn planlagt :)


Her er garnet som ligger i strikkekurven i stua. Litt rotete kurv for anledningen, men... Dette er jo ikke så ille. Jeg har planer for nær sagt alt garnet her. Det skorter bare litt på tida... :)

På syrommet mitt, derimot, har jeg både plastkasser og hyller med garn. Litt av hvert her, mange lekre farger og garnkvaliteter, men det tar nok litt tid å arbeide seg gjennom dette lageret...

En annen plastkasse... her er det ullgarn. Jeg er en stor fan av ullgarn og mener at det ikke finnes bedre plagg en kald høst-/vinter-/vår- eller sommerdag enn nettopp dem som er laget av ull! Fleece go home! :)

Litt oppstablet for anledningen, men her er garnreolen + plastkassene inne på syrommet mitt (Hobbyrommet). Her er litt av hvert både når det gjelder kvalitet, ulike sorter, mengder, alder osv...
Målet mitt nå er å få redusert en god del av garnbeholdningen. Jeg antar at det uansett bare blir midlertidig - jeg er litt for glad i å besøke garnbutikker og har vanskelig for å motstå fristelser i form av deilig, mykt garn, vakre farger, spennende nytt garn osv osv... -Og i tillegg har jeg jo så mange planer om nye prosjekter... :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar