søndag 5. september 2010

Lue i Puno - del 2


Så var lua ferdig! :) Lettstrikka, grei og rask. Her er den ferdige lua sammen med resten av nøstet. Det gikk altså med mindre enn 50 gram garn til ei lue. På butikken mente de at jeg måtte beregne to nøster til ei lue, men det behøvde jeg altså ikke.
Det viste seg at jeg ikke behøvde å strikke lua større. Jeg var redd for at 66 masker ble for lite, og hadde planer om å strikke ei ny lue med flere masker i opplegg.
Til denne lua la jeg som tidligere nevnt opp 66 masker. Strikka 2 r 1 vr til arbeidet målte ca 17 cm. Felte så av slik: 2 sm, strikket 7 masker ut omg. En omg uten felling, og så 2 sm, 6 masker ut omg. Fortsatte slik, med ei maske mindre mellom hver 2sm til jeg hadde 3 masker mellom. Da strikket jeg neste omg 2 sm, 2 sm. Deretter klippet jeg av garnet, trakk det gjennom de resterende maskene, snurpet sammen og festet trådene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar