søndag 11. oktober 2009

Raggsokker - eller læsta

Hvem kan vel motstå tykke, varme raggsokker - eller læsta, som jeg sier - når vi nå går inn i den kalde årstiden? Selv går jeg gjerne i raggsokker hele året fordi jeg fryser så ille på føttene...


Å strikke sokker etter prinsippet "to rett og to vrang" er dessuten noe som nærmest går av seg selv, og jeg pleier ofte å ha med strikketøyet på foredrag/forelesninger etc. Kjempeflott med bambuspinner da, for de lager ikke noe klirre-lyd, he, he...



Jeg bruker litt forskjellig garn i raggsokkene mine, "Ragge-garn", "Mor Aase",
garn fra "Hifa" (- som selges i hesper og må nøstes opp) blant annet. Uansett bruker jeg alltid en blanding av ull og nylon i raggsokker. Det blir mer slitesterkt.




Her er litt av årets produksjon:























Disse strikka jeg i "selvstripende" garn (husker ikke hva det het...). Garnet er ferdig farget med ulike nyanser, så stripene kommer helt av selg selv. Supert! Ingen løse tråd-ender å feste etterpå! :-) -og så ble de ganske søte, synes jeg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar