søndag 25. oktober 2009

På pinnene nå

Hva har jeg på pinnene nå...
Jeg har jo aldri bare et prosjekt ad gangen, men mange, mange, som jeg veksler mellom.

Akkurat nå holder jeg på med (i tillegg til ufoene, selvsagt...)


En tunika til mitt lille tantebarn, som jeg også er så heldig å være gudmor til. Synd at hun bor så langt unna...
Strikker tunikaen i Sisu på pinne nr 3. Den skal, i følge oppskrifta, strikkes i Sisu Glitter, men det gjør ikke jeg...
Tror dette blir en del av bursdagsgaven - til ettårsdagen hennes, sist i november... :-)

Jeg forsøkte å ta et nærbilde av mønsteret.
Det er et kjempemorsomt mønster å strikke!
Det "kjedeligste" partiet er der hvor man skal strikke glattstrikk over maaange cm... Det vil si etter at man er ferdig med mønster rapporten x 3.


I tillegg til tunikaen strikker jeg på et par sorte mønstersokker, som antakelig blir en julegave...
Disse strikker jeg i Raggegarn og Popcorn.
Raggegarnet farger forøvrig veldig av!! Jeg er svart mellom pekefinger og langfinger på venstre hand + at jeg har ei svart stripe på skrå over venstre pekefinger (der hvor garnet ligger) :-D.
Ganske utrolig! Håper at det bare er overskuddsfarge som slipper når jeg skyller opp sokkene når de er ferdige....

Jeg forsøkte å ta et nærbilde av mønsteret her, men er usikker på hvor godt det kommer fram...
Det ble i alle fall veldig flott med effektgarnet (Popcorn) sammen med det sorte raggegarnet.
Popcorn er utrolig drøyt i bruk. Et nøste rekker til ca 5 par sokker som dette.
Isskrapevottene mine er på pinnene igjen...
Jeg kjøpte alle is-skrapene de hadde igjen på Europris her i byen nå i vår (-ikke SÅ mange, da...) og da må jeg jo strikke ferdig vottene til dem.
Jeg skal legge ut oppskrifta straks...- dvs når jeg får ferdig denne...
Så kan de som er interesserte forsøke seg på denne. (Veldig enkel!)
For øvrig en super julegaveidé!!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar