søndag 11. oktober 2009

Is-skrapevotter



For et år siden begynte jeg å strikke is-skrapevotter. De er enkle å strikke og er utrolig gode og varme, ettersom de er tovede og ganske tykke. Det ble "årets julegave" til de fleste av både venner og familie.
Bildene her er fra årets produksjon. Det blir nok noen skraper under juletrærne i år også, og i tillegg selger jeg til dem som måtte være interesserte i en slik.

Jeg prøvde en del ulike skraper som jeg kjøpte på bensinstasjonene, men favoritten min ble is-skrapa som jeg fant på Europris. Den har noen åpninger på nederste delen av skaftet som gjør at den er grei å feste i votten. Dessuten er skrapa veldig god og effektiv. Et klart pluss og en sikker "best-i-test"-vinner. Høyst uoffisielt, siden jeg sikkert ikke har prøvd alle skraper, men, men...



Selve votten er strikket i "Iglo", 100 % ullgarn fra Trysil garn. Den er tovet i maskin på ca 50 grader. Skrapa er sydd på etterpå.
Fargene og mønsteret tar jeg etter innfallsmetoden. Har prøvd å matche fargen på votten med fargen på selve skrapa, i tillegg til fargen på bilen til vedkommende som får den :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar