torsdag 2. september 2010

Ny lue


Der var en ny lue ferdig! :)
Som vanlig måtte en av englebarna være modell. Gutten min stilte ganske velvillig opp som modell denne gangen. Nå har forresten poden funnet ut at også han har lyst på ei strikka bomullslue. Etter å ha vært modell for ulike luer i bomull har han nemlig funnet ut at disse ikke klør (!) og har bestilt ei sort lue, men en annen modell enn den han har på seg her.
Oppskrift på denne lua;
Legg opp 99 masker med bunnfargen. Jeg har brukt "Petunia" på p nr 4.
Strikk 7 omg 2 r 1 vr.
Jeg valgte å ikke øke etter vrangborden, noe jeg vanligvis gjør.
Strikk videre vanlig rettstrikk 10 omg med bunnfargen.
Strikk deretter 2 omg mønsterfarge (Jeg har brukt Tuva fra Europris - litt tynnere enn Petunia)
Strikk vekselvis 2 omg bunnfarge og 2 omg mønsterfarge til du har totalt 5 striper i mønsterfargen.
Strikk videre 10 omg med bunnfargen.
Fell så av slik; strikk *7 masker + 2 masker sammen* gjenta fra * til * ut omg.
Strikk så *6 masker + 2 masker sammen* gjenta fra * til * ut omg.
Strikk så *5 masker + 2 masker sammen* gjenta fra * til * ut omg.
Strikk så *4 masker + 2 masker sammen* gjenta fra * til * ut omg.
Strikk så *3 masker + 2 masker sammen* gjenta fra * til * ut omg.
Strikk så *2 masker + 2 masker sammen* gjenta fra * til * ut omg.
Strikk 2 masker sammen 2 omganger.
Klipp av tråden. Trekk tråden gjennom alle gjenværende masker, trekk sammen og fest tråden.
Sy inn/fest alle trådender.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar