søndag 5. september 2010

Lue i Puno

Jeg kjøpte et par nøster Puno (fra Rauma) i går. Planen er at de skal bli til luer. Jeg har ikke strikket av dette garnet tidligere, så dette blir spennende.
Garnet kjennes både mykt, varmt og godt ut, og i følge det dama på garnbutikken sa, skal det visstnok ikke verken stikke eller klø. Garnet er en blanding av 68% Baby Alpakka, 10% Ekstra fin Merino og 22% Polyamid. Blir spennende å teste det ut!
Garnet er forholdsvis tykt, så jeg la opp 66 masker på p nr 6. Mulig det ble litt lite, og jeg skulle kanskje hatt 6 masker mer... Det finner jeg uansett ut av, og legger opp flere masker til neste lue. Jeg strikker 2 r 1 vr, og tenkte å ha hele lua slik. Enkelt og greit. Skal felle av når jeg synes den er lang nok, og da legger jeg sikkert ut et bilde av den ferdige lua også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar