tirsdag 1. mars 2011

Tova votter i pt2

For tiden har jeg "dilla" på å strikke votter. Jeg har strikka flere par så langt i år, og strikker noen etter eget hode, og andre etter oppskrift. Disse fant jeg i ei av bøkene jeg har; "Strikk og tov" av Gerd Fjellanger.
Vottene er strikket i pt2 på pinne nr 5. De var ganske store og løse i strikken før toving. Etter en runde i vaskemaskinen (jeg starta litt forsiktig) hadde de gått mye sammen, men siden jeg fremdeles syntes de var litt store lot jeg dem få en runde til i maskinen. Siste runde i maskinen ble sammen med et gammelt badehåndkle, og til min fortvilelse oppdaget jeg at dette hadde resultert i mange små hvite nupper på vottene!!
Det tok litt tid å nappe av, og på bildene har jeg fått av nesten alt.
 Vottene er veldig tette og varme, og har en perfekt passform!
Som jeg tidligere har nevnt, så er det vanskelig å gjengi lillafargene slik de egentlig ser ut... Jeg kan jo si det slik at vottene ser myyye finere ut i virkeligheten enn på bildene!
Jeg antar at det hadde sett bedre ut hvis jeg hadde tatt bildet ute og i dagslys... Får gjøre det med det neste paret (er på pinnene nå...)

2 kommentarer:

  1. har du oppskrift på pjonesokker ? Kan du legge det ut , med bildet? Hilsen Heidi

    SvarSlett
  2. Hei Heidi.
    Jeg skal pjone et par sokker nå. Skal ta bilder underveis og legge det ut sammen med oppskrift. Regner med at jeg får gjort det i løpet av de nærmeste dagene.
    Hilsen Lonemor :)

    SvarSlett