lørdag 26. mars 2011

Tepper til Nepal

For noen dager siden kom jeg tilfeldig over en blogg som handlet om å strikke lappetepper til et sykehus i Nepal.
Info om Nepalteppeprosjektet kan du lese her.
Selve bloggen om Nepalteppeprosjektet kan du finne her.
Veldig kort går det ut på at man strikker enten kun lapper på 15 x 15 cm, remser på 15 cm x inntil en meter, eller hele tepper på ca 1 x 1 m. Lappene eller teppene bør strikkes i ull.

Selv synes jeg dette er et flott prosjekt, og jeg fant ut at det var en flott anledning til å få brukt opp litt av det garnet jeg har hatt liggende lenge uten å være tiltenkt noe spesielt.
Jeg oppfordrer herved alle som har mulighet til å strikke en lapp eller flere til prosjektet!

Jeg har begynt å strikke et bølgeteppe i Daletta. Hadde 500 g liggende etter at jeg kjøpte det på salg i fjor en gang.
Så langt er jeg kommet nå:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar