søndag 3. oktober 2010

Luer til UNN

Forleden sendte jeg avgårde mitt bidrag til "Kreftluer til UNN". Det ble totalt 15 luer i denne omgangen. De fleste luene ble strikket - eller heklet - i bomull. To luer ble strikket i Puno, et garn som inneholdet både alpakka og merino, og som jeg håper ikke klør... I følge min lokale garnbutikk, skal ikke dette garnet verken stikke eller klø, så jeg håper virkelig at det stemmer.
Det ble flest "Odessa-luer", men også noen andre modeller.
Etter hva jeg forstår, skal alle luene som er kommet inn, overleveres førstkommende tirsdag.
Dette var et flott tiltak, og jeg regner med at det blir flere runder med påfyll av luer når det har gått en tid. Jeg skal strikke/hekle noen flere luer innimellom, slik at jeg har noen liggende til påfyllingsrundene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar