tirsdag 10. august 2010

Sjal i Palett

Tidligere i sommer var jeg en tur innom på biblioteket her i byen. Litt velfortjent skryt til biblioteket her, forresten, for de har et stort og rikholdig utvalg strikke- og hobbybøker, og er dessuten blide, hyggelige og hjelpsomme, og bestiller gjerne bøker til fjernlån fra andre bibliotek dersom det er noe de ikke har selv.
Vel, nok om det... Det jeg egentlig skulle fram til er at jeg lånte boka "Strikk i en fei- flott motestrikk på tykke pinner" fra Embla forlag.
Der fant jeg masse fint som jeg kunne tenke meg å strikke!


Etter et raskt besøk på syrommet, i garnlageret mitt, la jeg opp med Palett på p 3,5 og strikket dette sjalet, for anledningen lekkert dandert på léveggen på altanen min, he, he... Det er strikket i rillestrikk, men har hullkant i hver side. Raskt og enkelt å strikke.
I etterkant har jeg tenkt at Palett antakelig ikke var rette valget mht garn - det er ull og klør/stikker litt rundt halsen, men jeg kan heller bruke det over skuldrene en kjølig vinterdag. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar