tirsdag 10. august 2010

Luer til UNN

Mens jeg var på ferie tok jeg meg tid til å strikke noen luer.
På Hobbyboden er det starta en innsamlingsaksjon "Kreftluer til UNN" (dvs aksjonen starta i vår, men frist for innsending er 15. september), og hit skal altså disse luene.
Disse fire luene er strikket etter samme mønster, men i litt forskjellig bomullsgarn. Den lyseblå er strikket i Tuva fra Europris. Den rosa i Petunia og den rustrøde og den lilla i Paris.
Luen/mønsteret heter "Odessa", og er veldig lett og morsomt å strikke. Det gir en fin effekt i og med at mønsteret snor seg oppover. Oppskriften på luene fant jeg i Torill's blogg. Takk, Torill! :)


Tidlig i sommer hekla jeg et par gule luer etter et mønster jeg fant i et hefte. Jeg har brukt et tynt bomullsgarn til de luene. Den blå luen er strikket i Petunia. Mønsteret til den lua fant jeg også i et hefte jeg hadde liggende.

Nå skal luene skylles opp før jeg gjør dem klare til avsending herfra. Antakeligvis lager jeg to-tre luer til før jeg sender. :)

1 kommentar:

  1. Hei!
    Jeg er på leting etter oppskrifter på luftige heklede luer som kan brukes om sommeren, da jeg har fått en sykdom som gjør at jeg mister håret. Så bildet av dine gule heklede luer, og ville blitt kjempeglad for å få oppskriften av deg.
    Mvh Gunhild

    SvarSlett