mandag 18. januar 2010

På pinnene nå: Popsinunes stripevotter


Sent i går kveld fikk jeg ånden over meg, og henta fram mønsteret på noen votter jeg har hatt lyst til å strikke en stund.
Disse vottene var en av månedens oppskrifter på "November/Desembervotter" i Hobbyboden, og jeg falt for dem med en gang!
De er ganske annerledes enn vanlige votter, man begynner med å strikke tommelen (!), og som du ser, er det akkurat så langt jeg er kommet nå. Tommelen er ferdig. :-) Gikk greit så langt, nå er jeg bare spent på om det går like greit med resten.
Får vel legge ut bilde av det ferdige resultatet også. Forhåpentligvis blir de like fine som dem som er avbildet i mønsteret. Mønster og bilde finner du forresten her:

5 kommentarer:

  1. Oi, sært å starte med tommelen. Det må prøvast!

    SvarSlett
  2. Hei, takk for koselig kommentar i bloggen min.
    Spennende å se at du har startet på stripevottene. Bare spør hvis du lurer på noe underveis. Jeg har ikke forsøkt med Heilo, så det blir artig å se om det er et godt garn i forhold til oppskriften. Masse lykke til :-)

    SvarSlett
  3. Takk for hilsen i bloggen min. Lykke til med karamellkaka, håper du liker den. God helg.

    SvarSlett
  4. Så flott votter du strikker, skal prøve å pjone!
    Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  5. Kjempemorsomme votter, måtte innom linken for å undersøke nærmere. Blir artig å se når de er ferdige og kanskje jeg må gi de et forsøk.

    Hilsen
    Annelive

    SvarSlett