onsdag 25. januar 2012

Lue(r)

Til tross for at jeg ikke har blogget på (altfor)lenge, så har jeg ikke ligget på latsida. Strikking og pjoning, hekling og litt sying har det blitt.
Det har bare vært litt for travelt til å få blogga "produksjonen".
Til jul strikka jeg denne lua i julegave til Pia mi sin kjære.
Oppskrifta fant jeg på Garnstudio. I oppskrifta er det en feil - det står 150 gram av hver farge til str L, men jeg brukte bare 50 gram av hver farge til ei lue! (-burde jo egentlig sett at det var vel mye, men i all travelheten... :)  )
Med andre ord hadde jeg garn til to luer til.
Garnet er Drops Alpaca og pinnestr er 4. Jeg har brukt to farger, sort og koksgrå.

 Modellen her har et litt lite hode... Lua blir litt strammere på et ordentlig hode :)









Siste lua er på pinnene.


Her er den nest siste lua ferdig og den siste på pinnene. Kjapt å strikke - to rett, to vrang :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar