onsdag 25. januar 2012

Islender til Pia mi :)

Pia mi ønsket seg en tykk, varm genser til bruk på kalde dager. Valget falt på en islender i "Mitu", et garn fra Rauma i 50 % Alpakka og 50 % ull. Mitu er et godt garn å strikke i. Genseren er strikket på p 3,5 .

Dette er det aller verste ved å strikke gensere, monteringen!!
Av en eller annen grunn kan jeg ikke fordra å skulle klippe opp strikkinga!!!
- sikkert fordi jeg er redd for å gjøre en fatal feil (har aldri gjort det før, men skrekk og gru!...)

 "Godt begynt er halvveis fullendt", heter det. Her er ermene sydd i og den ene skulderen er masket sammen. Så langt helt uten problemer av noe slag.
 Ferdig genser! Litt vanskelig lys å fotografere i. Den er egentlig koksgrå og offwhite, ikke sort og hvit.


Genseren ble fin, den. Nå gjenstår det bare å pakke og sende den. Håper mottakeren blir fornøyd. :)

5 kommentarer:

  1. VELDIG FIN GENSER! Jeg vil også ha!Nå er det kjempelenge siden jeg har vært innom bloggen din. Den er knallfin. Har pjona votter for noen år siden, nå fikk jeg lyst å prøve meg på sokker og lue også! Fine turer dere drar på også!!! Heretter følger jeg deg fra bloggen min :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig å høre! :)
      Pia mi fikk genseren i posten for bare et par dager siden, og hun ble kjempefornøyd med den!

      Slett
  2. Tusen takk for hyggelig besøk i bloggen min og for den hyggelige kommentaren din. Veldig fin islender du har strikket til pia di. Den blir god å ha.
    Fine julegaver du gav bort. Smart med machende klut, håndkle (med stropp)og oppvaskkost.
    Ha en strålende fin søndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for besøket og hyggelig kommentar! :)
      Genseren ble så fin og varm at jeg fikk lyst til å strikke meg selv en slik også...
      Ha en flott dag! :)

      Slett